FANDOM

Wolne Państwo Wilkinia - v-państwo, o kulturze niemieckiej.

Wolne Państwo Wilkinia
Język urzędowy polski, niemiecki, lettoński istoński
Powierzchnia 67 tys. kwadratowych km
Stolica Wilkiń
Ustrój polityczny Monarchia parlamentarna
Głowa państwa
Książę
Szef rządu
Minister-Kanclerz
Główna religia Rzymski katolicyzm
Uzyskanie niepodległości
11 września 2006
Waluta Korona wilkińska (przyszłościowo)
Hymn państwowy brak
Kod wg. FPM brak danych

Dane ogólneEdytuj

Wilkinia jest monarchią, dokładniej księstwem (principatus, fürstentum) rządzonym przez księcia (princeps, fürst) Barnimvsa. Administracyjnie dzieli się na 3 mniejsze księstwa (ducatvs, herzogtum), 4 hrabstwa i jedno wolne miasto. Stolicą księstwa jest miasto Wilkiń, a przy tym stolica mniejszego Wielkiego Księstwa Wilkinia (Magnvs Dvcatvs Wilkiniae lub Gross Herzogtum Wilzenburg).

HistoriaEdytuj

Wyspy Wilkińskie zostały odkryte przez ks. Barnima w końcowych dnia lipca 2006 roku, kilka tygodni po zajęciu przez niego Archipelagu Nowopomorskiego dla Królestwa Pomorza. Leżą kilka (3-5) dni drogi morzem na południowy zachód od nich. 13 grudnia 2006 r. redaktor gazety zaczął strajkować, data ta nie była pewnie przypadkowa (stan wojenny), strajkujący żąda reform, twierdząc że strajkiem doprowadzi do rozkwitu kraju. Strajk został wstrzymany na czas nieokreślony Na poczatku stycznia została przeprowadzona reforma administracyjna.

10 czerwca 2007 r. prezydent Republiki Monderii Henrich Rosenvolt ogłosił v-światu (jako drugi) i narodowi monderyjskiemu, że zaanektowane zostało przez Monderię Wielkie Państwo Wilkinia. Land Wolna Wilkinia został oddany swoim prawowitym właścicielom dnia 12 czerwca 2007 r..

Stowarzyszenie z Luminatem Edytuj

Wilkinia miała być państwem stowarzyszonym z Luminatem Wiosennej Róży, którego wyspy leżą na północny wschód [południe] od wysp Wilkinii. Jako część składowa Luminatu Wilkinia miała posiadać własny samorząd i autonomię wewnętrzną, a Luminat odpowiadać za politykę zagraniczną.

Jednak dosłownie w ostatniej chwili książę Barnim anulował rozmowy na ten temat i Wilkinia pozostanie samodzilenym państwem. Od tej pory się rozwija, przybywają nowi mieszkańcy, słowem- buduje się raj na ziemi.

Dalsze losyEdytuj

Wilkinia prowadziła rozmowy z Marchewką o zawarciu unii realnej, ale na wskutek niepoważności drugiej strony zostały one zerwane. 22 marca Wilkinia przyłączyła się do systemu bankowego Netopea, w którym pozostaje.

Podział TerytorialnyEdytuj

Wolne państwo Wilkina dzieli się na 3 pomniejsze księstwa:

Polityk zagranicznaEdytuj

Po przeprowadzeniu reformy administracyjnej głównym celem polityki zagranicznej jest zagwarantowanie bezpieczeństwa państwu i jego promocji. Rozważany jest plan stworzenia czegoś na podobieństwo NATO.

LinkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki