FANDOM

Wojna Kultu Białej Krwi z Wauskami 466 p.r.z. Powodem konfliktu było blokowanie portów lezących na ziemiach Kultu Białej Krwi dla statków pływających pod banderą Wausków. Wauskowie odpowiedzieli mordowaniem wszystkich kupców i handlarzy zmierzających do Zelei. Na odpowiedź Kultu Białej Krwi nie trzeba było długo czekać. Oddziału Kultu wkroczyły na ziemie Wausków i zaczęły systematycznie mordować każdego kto miał cokolwiek wspólnego z klanem. Wauskowie wystawili trzy potężne oddziały doskonale wyszkolonych żołnierzy. W pierwszym starciu pod Miremą rozgromiły oddziały Kultu, okupiły to jednak wielkimi stratami. Kilka dni później Wauskowie dokonali pokazowej egzekucji pojmanych żołnierzy wroga. Kult Białej Kwi wysłał do walki swoje najbardziej fanatyczne oddziały. Ich bezwzględność doprowadziła do całkowitego wyniszczenia ziem zajętych przez Kult. Wauskowie starali się odbić stracone ziemie jednak nie potrafili przełamać linii wroga. Pod koniec roku Kult Białej Krwi przeszedł do ostatecznej ofensywy przeciwko Wauskom. Ostatnia bitwa została stoczona pod Ujkowem. Pozostali przy życiu członkowie Wausków przedostali się na tereny Bractwa sztyletów.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki