FANDOM

Traktat Brunlandzki (Doktryna Micronation) - traktat podpisany pomiędzy Sułtanatem Al-Farun, Cesarstwem Leblandii, Republiką Brunlandu i Baronia Zarakatą. Określa on definicję mikronacji.

Postanowienia traktatu Edytuj

Traktat ustala, że mikronacją może zwać się jedynie państwo zbudowane na wzór pierwszych anglojęzycznych v-państw takich jak wymienione w preambule Tallosa, Mallossia i Corvina, czyli istniejące w internecie bez symulacji gospodarczej. Wprowadza też Radę Czystości Doktryny Micronation mającą pilnować właściwego używania przez polskojęzyczne wirtualne państwa określenia "mikronacja".

Skutki traktatu Edytuj

Przyszłość sygnatariuszy traktatu nie potoczyła się tak dobrze jak istnienie takich krajów jak Dreamland czy Sarmacja. Al-Farun został włączony do Sułtanatu Al Rajn jako wezyrat, Brunland zamarł, z ostatnimi śladami aktywności na początku 2007 roku. Jedynie Leblandia i Zakarata działają o czym świadczą zmiany na stronach przeprowadzane w 2008 roku, choć nie mogą poszczycić się aktywnością obywateli.

Traktat dzisiaj Edytuj

O istnieniu traktatu świadczą już tylko loga zgodności z Doktryną Micronation. Polskie wirtualne państwa nazywają siebie mikronacjami, a nikt przeciw temu nie protestuje.

Linki Edytuj

Treść Traktatu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki