Fandom

Micropedia

Towarzysz Wanda

3447stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Wanda.png

W stroju podpułkownika SAL

Dane ogólneEdytuj

Towarzysz Wanda (właść. Zenon Przepżechowicz) - sarmacki ideolog i twórca wandeizmu. Zwolennik równości klasowej - inspirowany przez W.Lenina, K.Marksa i F.Engelsa . Jednocześnie sarmacki działacz niepodległościowy. Uczestnik i bohater wojen: Lazarskiej i Wielkiej Wojny Wirtualnej. Twórca Sarmackiej Armii Ludowej. Przez niektórych okreslany jako Ojciec Narodu Sarmackiego. Jeden z Ojców-Założycieli Sarmackiej Republiki Socjalistycznej.

ŚmierćEdytuj

Zginął najprawdopodobniej w górach Leblandii, podczas wspierania tamtejszej rewolucji komunistycznej, zabity przez patrol wojsk cesarskich. Jego zwłok nigdy nie odnaleziono, jego śmierci nie odnotowały także źródła Leblandzkie, co było przyczynkiem do wielu teorii spiskowych. Niektóre źródła twierdziły, że został ranny, po czym poddany Leblandzkiej indoktrynacji i torturom złamał się i zdradził najwazniejsze tajemnice państwowe, a także towarzyszy broni (te źródła powiązane są z głównie z reakcyjnymi środowiskami monarchofaszystowskimi oraz wywiadem Scholandzkim.

ReligiaEdytuj

Obecnie najwazniejszy Świecki Kościoła Wandejskiego. Od jego imienia wzieło się wiele nazw m.in. wieś Wandowice w byłej Mirii, oraz Mandragorat Wandystanu

PotomkowieEdytuj

Pozostawił po sobie wandsyna - Damiana "Mirtha" Koniecznego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki