FANDOM

Spdlogo

Sarmacka Partia Demokratyczna, SPD – sarmacka partia polityczna założona w pierwszym kwartale 2006 r. przez Mateusza Cezara, Wiktora Szpunara i Zbyszka Browarczyka. Była pierwszą i największą w historii Księstwa Sarmacji partią o charakterze organizacyjno-funkcyjnym komitetowym, wyborczym, masowym i zdecentralizowanym.

ProgramEdytuj

Program SPD zakładał reformę funkcjonowania Rządu Księstwa Sarmacji, rozwój krajów koronnych i prowincji, zmianę polityki informacyjnej Księstwa Sarmacji na bardziej bezpośrednią i poszerzenie współpracy z państwami zaprzyjaźnionymi - w szczególności z Królestwem Nowej Teutonii i Królestwem Natanii.

HistoriaEdytuj

Z pomysłem założenia nowej partii wyszedł na początku 2006 r. Mateusz Cezar do Wiktora Szpunara. Kilka tygodni później organizacja zarejestrowana została sądownie. Przewodniczącym SPD został Wiktor Szpunar, zaś wiceprzewodniczącym Zbyszko Browarczyk. Mateusz Cezar objął funkcję Rzecznika Informacyjnego Partii, w dalszym jednak ciągu mając duży wpływ na jej funkcjonowanie.

Do rozpoczęcia wyborów Sarmacka Partia Demokratyczna zgromadziła ok. 30 członków, a także mnóstwo sympatyków - zarówno wśród młodych jak i najstarszych Sarmatów. Postrzegana ona była jako szansa wyzwolenia spod długich rządów Narodowego Związku Monarchistycznego. Po długiej, ostrej i wyczerpującej kampanii wyborczej, SPD zdobyła - jako pierwsza i jak dotąd jedyna w historii - wszystkie siedem mandatów Izby Poselskiej. Funkcję Kanclerza objął Mateusz Cezar, jednak jego rząd upadł dwa tygodnie później z powodu nieprzerwanych ataków opozycyjnego NZM.

Działalność Edytuj

Mimo rządowego paraliżu, SPD przetrwała i utrzymała szerokie wpływy w społeczeństwie sarmackim, wygrywając wszystkie wybory od czasu swojego powstania. Kanclerzami z desygnacji SPD byli m.in. Krzysztof Kwazi, Dariusz Makowski, Zbyszko Browarczyk, Daniel Chojnacki i Michael von Lichtenstein.

LinkiEdytuj

Oficjalna strona partii SPD

Więcej z Fandomu

Losowa wiki