FANDOM

Republika Słomagromu
Słomagromska Republika Ludowo-Demokratyczna
Godlo Slomagrom.png
Flaga Slomagrom.png
Język(i) urzędowe polski
Stolica Zelea
Ustrój polityczny republika
Głowa państwa
wódz Yul-Gok Tul
Szef Rzadu
kanclerz brak
Religia państwowa brak
Uzyskanie niepodległości 18 czerwca 2007
Waluta 1 lita (lta) = 100 fras
Hymn państwowy Marsz patriotów
Kod samochodowy SMR
Domena internetowa slomagrom.bnx.pl

Republika Słomagromu, Słomagrom - wirtualne państwo istniejące od 18 czerwca 2007 r. do marca 2008 r.

HistoriaEdytuj

Powstanie Edytuj

Słomagrom został założony przez Mieszka Maksymiliana 18 czerwca 2007. Był on obywatelem Monderii który postanowił założyć nowe v-państwo ze względu na wewnętrzne różnice. Zapragnął zbudować prawicowe państwo z silną władzą i poszanowaniem obywatela. On sam stworzył flagę, godło i napisał konstytucję. Został też pierwszym Marszałkiem, czyli głową państwa.

6 sierpnia 2007 Słomagrom zdetonował pierwszą bombę atomową "Rodan".

2007 Edytuj

Od 27 września do 28 października 2007 Słomagrom był częścią Monderii.

3 listopada powstał Bank Republikański.

17 lutego wodzem kraju ogłosił się Yul-Gok Tul ustanawiając Słomagromską Republikę Ludowo-Demokratyczną. Tego samego dnia powstał obóz odosobnienia w Onerii.

26 lutego rozpoczęły się rozruchy antyrządowe. Ostatecznie państwo upadło, a na jego terenach powstało Winktown.

Reaktywacja Edytuj

20 czerwca 2008 roku, Michaił Frunze postanowił rozpocząć prace nad reaktywacją państwa jako Słomagromska Republika Ludowa.

Ustrój Republiki Słomagromu Edytuj

Władzę ustawodawczą w Republice Słomagromu stanowił Senat, w skład którego wchodzi 10 senatorów. Jedna kadencja senatu trwała 7 miesięcy. Każdy obywatel mógł ubiegać się o wejście do senatu. Co ciekawe, głosowanie odbywało się w systemie jawnym. Senatorowie wybierali spośród siebie marszałka na dożywotnią kadencję. Marszałek pełnił funkcje głowy państwa. Z pośród senatorów wybierał Kanclerza, który powoływał rząd. Władze Słomagromu, ze względu na przyjmowaną ideologię, często nazywane były faszystowskimi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki