FANDOM

Historia Edytuj

Republika Interlandu jest państwem istniejącym na arenie międzynarodowej od 2007 roku (niepodległość ogłoszona 1 stycznia). Założycielem państwa jest Pavel' Abramovic:. Od września 2009 do 1 marca 2012 jeden z krajów związkowych Winktown, obecnie znów niezależna mikronacja.

Historia Wirtualna Edytuj

Zobacz w osobnym artykule Wirtualna Historia Interlandu.

Ustrój Edytuj

Interland jest republiką demokratyczną. Władzę wykonawczą sprawuje Prezydent Republiki Interlandu (Aktualnie 12.04.2012 funkcję tę sprawuje Pavel' Abramovic:). Ciałem ustawodawczym jest Zgromadzenie Narodowe, którego obrady nadzoruje Prezydent. Organem władzy sądowniczej jest Sąd Najwyższy Republiki Interlandu.

Wojsko Edytuj

Interland jest państwem słabo zmilitaryzowanym, ale bardzo rozwiniętym technologicznie. Zwierzchnictwo nad Armią RI sprawuje Prezydent i Departament Obrony Narodowej.

Geografia Edytuj

Interland zlokalizowany jest od 2008 roku na siedmiu wyspach południowo-zachodniej Keltii - kontynentu Mikry, planety, nad którą opiekę sprawuje angielskojęzyczny MCS. Od kwietnia 2008 Interland powiększył się o jedną wyspę i małe terytorium na kontynencie. Obecnie zajmuje on też kawałek Keltii, kontynentu przy którym leżą Wyspy Zachodnie, a także posiada posiadłość zamorską, Eduario na Wyspie Wątpliwości (Redoubt Island). W przeszłości Interland administrował także Terytorium Montauk, które zostało zajęte przez Republikę Antiki w roku 2011.

Podział Administracyjny Edytuj

Dwiema głównymi prowincjami Interlandu są Wyspy Zachodnie (stolica w Niki) i Nowe Ziemie (stolica w Nowogradzie). Po ekspansji w kwietniu 2008 pojawiła się dwujęzyczna prowincja Kraj Okcydentalny (stolica w Fishtown, pierwszy język główny angielski, drugi polski) i okręg Handlowy (stolica w Tradetown, również dwujęzyczny; cały okręg jest strefą bezcłową). Trzecia modyfikacja wprowadziła też Terytorium Kontynentalne podzielone między trzy prowincje.

Na Pollinie Interland administruje małym terytorium zwanym Interlandzką Orientyką Zachodnią.

Media Edytuj

Jedyną gazetą w Interlandzie są Wieści Nowogradzkie. Planowane są także prace nad uruchomieniem Radia Nowograd i telewizji InTV.

Strony Internetowe Edytuj

Republika Interlandu, Res publika Iinterlandu
Republika Interlandu
Interlandflaga 200 120
Flaga Interlandu
Hymn: Odpowie ci wiatr
Konstytucja 1 stycznia 2007
Język urzędowy interlandzki, w części kraju angielski
Język używany polski, angielski
Stolica Nowograd
Ustrój polityczny Demokracja bezpośrednia
Głowa państwa tytularny Prezydent Pavel' Abramovic:
Jednostka monetarna Reuel
Ogłoszenie niepodległości 12 maja 2006
Domena internetowa republikainterlandu.co.cc
Kod samochodowy INT

Więcej z Fandomu

Losowa wiki