Fandom

Micropedia

Piotr Mikołaj

3444strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Piotr Mikołaj
Kraj zamieszkania Sarmacja
Funkcje publiczne Książę Sarmacji
Tytuł honorowy Jego Książęca Mość, Jego Królewska Mość
A0001.gif

Herb książęcy Piotra Mikołaja.

Jego Wysokość Piotr Mikołaj, książę-senior Sarmacji, były obywatel WKRP i Dreamlandu.

Dnia 25 maja 2002 wstąpił na tron Księstwa Sarmacji. Wcześniej prawicowy polityk w WKRP.Współtworzy większość prawodawstwa sarmackiego. Twórca systemu automatycznej gospodarki Syriusz. Bierze aktywny udział w polityce zagranicznej Księstwa Sarmacji.

Rzecznik konserwatywno–liberalnej wizji państwa. Monarchista. Apologeta wolnej przedsiębiorczości, nieskrępowanej zbędnymi regulacjami, aparatu państwowego w roli "stróża nocnego". Opowiada się za obecnością etyki w polityce i kształtowaniem jej w oparciu o normy moralne.

Od 9 listopada 2006 król Baridasu. W Baridasie faktycznie mieszka od 26 grudnia 2007. Aktywnie włączył się w odbudowę Królestwa, doprowadzając w krótkim czasie do jego wewnętrznego ożywienia. Twórca m.in. stron internetowych Królestwa i autor wielu ich działów. Opisuje siebie jako typ autokratyczno-despotyczny.

Abdykował 6 października 2008 przekazując władzę Danielowi Łukaszowi.

Siedziba KsięciaEdytuj

Siedzibą Księcia Sarmacji jest Pałac Książęcy w Grodzisku, mieszczący się przy ul. Szlacheckiej 4. Późnobarokowy pałac powstał w latach 1745–49 i już w założeniu miał skupiać grodzką i państwową administrację. Położony w idealnej lokalizacji przy trakcie książęcym i kwartale uniwersyteckim bardzo szybko zaczął spełniać swą funkcję. Budowle tę wyróżniają nie tylko rozmiary. W swych czterech potężnych skrzydłach zamyka sporych rozmiarów dziedziniec, z mnóstwem zieleni i klasycyzującą fontanną położoną w centrum. Białe fasady gmachu kryją mnóstwo pomieszczeń urządzonych w różnorakim stylu. Pomimo, że część barokowych wnętrz utrzymano w stanie nienaruszonym (np. salę bankietową i halę marmurową), ogólnie dominuje nowoczesość i funkcjonalność.

KalendariumEdytuj

  • 28 listopada 1999 r.: włącza się na stałe w mikronacje, zaczyna od Klubu RP
  • Styczeń 2001 r.: zostaje namiestnikiem dreamlandzkiego Blacklock
  • 11 marca 2001 r.: w odpowiedzi na przewrót w Klubie RP tworzy Wolny Klub RP
  • 3 lipca 2001 r.: przestaje być namiestnikiem prowincji w Dreamlandzie
  • 5 maja 2002 r.: inicjuje prace Komisji Organizacyjnej Księstwa Sarmacji
  • 25 maja 2002 r.: zostaje Księciem Sarmacji
  • 9 listopada 2006 r.: zostaje Królem Baridasu
  • 26 grudnia 2007 r.: zamieszkuje w Królestwie Baridasu
  • 10 sierpnia 2008r.: ogłasza decyzję o abdykacji (skuteczną z dniem 6 X 2008 r.) i wyznacza swojego następcę.
  • 6 października 2008r.: przekazanie władzy Danielowi Łukaszowi.

Adresy stron związanych z Księciem Sarmacji Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki