FANDOM

Paproć kwitnąca
Systematyka
Królestwo Rośliny
Podkrólestwo naczyniowe
Nadgromada nasienne
Gromada nagonasienne
Klasa paprocie nasienne
Rząd kwiatowe
Gatunek Paproć kwitnąca
Nazwa systematyczna
Polypodiopsida anthophyta
Występowanie
Scholandia

Paproć kwitnąca(Polypodiopsida anthophyta) - żywa skamieniałość rosnąca w lasach Elfidy. Fotosyntezuje.

Czemu nie wymarła? Edytuj

Jest to prawdopodobnie ostatni żyjący gatunek klasy paproci nasiennych, która do nie dawna była uznawana za wymarłą. Prawdopodobnie roślina ta przetrwała w procesie naturalnej selekcji wskutek niezwykłej symbiozy ze świeltlikami elfickimi i wytwarzania nektaru.

Rozmnażanie Edytuj

Kwiaty paproci kwitnącej są zdrewniałe i nie przyciągają niczym szczególnym poza nektarem. Są zdrewniałe i nie wydzielają zapachu. Są rozdzielnopłciowe a proces zapylenia zawdzięczają świeltlikom elfickim, które to chronią się cały dzień i odżywają w jednym kwiecie, by w nocy dokonać wymiany i tym samym przenieść pyłek.

Znaczenie w ekosystemie elfickiego lasu Edytuj

Prawdopodobnie niezwykła symbioza paproci i świeltlików jest pierwszym ogniwem wielu łańcuchów pokarmowych. Głownie ptaków. Podczas conocnej zmiany kwiatu przez świetliki dokonuje się naturalne ograniczenie liczebności populacji świetlików i ptaków owadożernych co skutkuje niezachwianą równowagą w tym lokalnym ekosystemie.

Znaczenie dla nauki Edytuj

Organizm pochodzący z tak odległej epoki stanowi cenne źródło do badań genetycznych nad ewolucją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki