FANDOM

Order św. Ulryka (Patrona Państwa Szwabii, byłej Rodziny panującej i Królestwa Scholandii) - najwyższe odznaczenie Królestwa Scholandii. Ustanowiony 23 września 2002. przyznawany w czterech klasach: Krzyż Wielki (I), Komandorski (II), Oficerski (III) , Kawalerski (IV). Przyznanie Krzyża Wielkiego OSU jest równoznaczne z przyznaniem szlachectwa dziedzicznego w stopniu barona, o ile odznaczony go dotąd nie posiadał. Także odznaczonym I i II klasą OSU przysługuje renta państwowa na utrzymanie, jeśli w wieku emerytalnym znaleźliby się w trudnościach finansowych. Nazwiska osób odznaczonych OSU zamieszczane są na stałe w Spisie Odznaczonych.

św. UlrykEdytuj

Ulrich, Graf von Dillingen, biskup Augsburga, zm. 973, kanonizowany jako pierwszy święty Kościoła Zachodniego w roku 993, zasłynął jako bohaterski obrońca Niemiec podczas najazdów węgierskich, zwłaszcza w roku 955. Doprowadził także do zawarcia pokoju między cesarzem Ottonem I a jego najstarszym synem Luitpoldem, czym zapobiegł wojnie domowej. Od tej pory patron zgody i stabilizacji, a także zdrowego patriotyzmu. Przyznawanie Orderu św. Ulryka w Królestwie Scholandii jest znakiem jej ścisłego, tradycyjnego związku z historycznym Świętym Cesarstwem Rzymskim i Księstwem Szwabii poprzez rodzinę panującą.

Forma orderuEdytuj

Order ma kształt równoramiennego, czerwonego krzyża ze złotą stylizacją krzyża Chrystusa jako drzewa życia i podobiznami innych patronów Szwabii: Św. Afry i Św. Simperta.

Krzyż Wielki, Klasa IEdytuj

Noszony na wstędze przez ramię, przyznawany Głowom Państw, Naczelnym Dowódcom za wygraną Wojnę i osobom o wyjątkowych zasługach dla Królestwa Scholandii. Nadanie Krzyża Wielkiego równoznaczne jest z nadaniem szlachectwa dziedzicznego Królestwa w stopniu barona, o ile odznaczona osoba jeszcze go nie posiada. Z urzędu posiadaczem Krzyża Wielkiego Orderu jest Król od chwili wstąpienia na tron, jako kontynuator tradycji Szwabii i Świętego Ulryka w Scholandii.

Wygląd Krzyża WielkiegoEdytuj

Orderwielki

OdznaczeniEdytuj

Spis

Krzyż Komandorski, Klasa IIEdytuj

Noszony na wstędze na szyi, przyznawany ministrom, szefom rządów, generałom za wygraną bitwę oraz osobom o wyjątkowych zasługach dla Królestwa Scholandii lub dla poszczególnych dziedzin życia publicznego.

Wygląd Krzyża KomandorskiegoEdytuj

2klasa n

OdznaczeniEdytuj

Spis

Krzyż Kawalerski, Klasa IIIEdytuj

Noszony na mundurze, fraku lub na ramieniu sukni po lewej stronie. Przyznawany wyższym urzędnikom, oficerom za wybitne zasługi wojenne, przedstawicielom życia publicznego za wybitne zasługi dla państwa.

Wygląd Krzyża KawalerskiegoEdytuj

Orderiiikl n

OdznaczeniEdytuj

Spis

Krzyż Srebrny, Klasa IVEdytuj

Noszony na mundurze, fraku lub na ramieniu sukni. Przyznawany obywatelom za wybitne zasługi dla państwa.

Wygląd Krzyża SrebrnegoEdytuj

Orderivkl n

OdznaczeniEdytuj

Spis

Więcej z Fandomu

Losowa wiki