Fandom

Micropedia

Morburg

3447stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Morburg - wirtualne miasto, stolica Morlandu, największej prowincji Dreamlandu.

Morburg położony jest we wschodniej częsci Efrytii i jest jednym z najładniejszych miast tego rejonu Morza Dreamlandzkiego. Od wielu lat jest to siedziba Księcia Morlandu. Miasto posiada utrzymane w świetnym stanie mury obronne, które od dawna pozwalały uniknąć grabieży i atakom najeźdźców. Obecnie staje się miastem coraz bardziej nowoczenym, w którym kultura średniowieczna miesza się z nowoczesnością.

Władze miasta Edytuj

Aktualnie Morburg nie posiada burmistrza. Pablo von Neumann były burmistrz utworzył nową stronę miasta oraz poprawnie funkcjonujący system sprzedaży działek.

Historia Edytuj

Pierwsze wzmianki na temat Morburga pochodzą z roku 842 - wtedy była to mała osada rybacka. Bardzo szybki przyrost liczby mieszkańców miasta i dogodne położenie sprawiły, że już po stu latach Morburg stał się dużym miastem z dobrze rozwiniętym przemysłem i handlem. 1223 roku Morburg został jednak doszczętnie zniszczony w trakcie bitwy Leszka II z Władcą Gedańskim. Piękna katedra z IX wieku została obrócona w ruinę. W 1505 roku, w czasie IV Wojny Północnej, Morburg był ważnym ośrodkiem strategicznym w wojnie z Blacklock. Produkowano tu broń i szkolono żołnierzy. Z tametgo okresu zachowały się do dziś dawne koszary. Niestety w 2005 roku wybuchł pożar w Bibliotece Morburskiej, w wyniku którego doszczętnie spłonęły wszystkie ważne źródła historyczne. W związku z tym niewiele wiemy o tym, co działo się w Morburgu w latach 1600 - 1943. Dziś Morburg jest spokojnym, aczkolwiek dynamicznie rozwijającym się miastem.

Mapa miastaEdytuj

Mapa Morburga

Video-wizytówka miasta Edytuj

Video-wizytówka miasta została wykonana przez burmistrza Pabla von Neumanna.

Zobacz!

Klub Sportowy Edytuj

Miejski klub sportowy Burza Morburg został założony przez namiestnika prowincji, Pawła von Gratz, który do dziś jest trenerem tej drużyny.

Atrakcje Edytuj

  • Mury obronne
  • Stara część portu
  • Zamek Królewski
  • Pozostałości osady rybackiej z IX wieku
  • Koszary z czasów wojny z Blacklock
  • Zabytkowa wieża katedry z IX wieku
  • Plaża

Więcej z Fandomu

Losowa wiki