FANDOM

Mpa

Logo podziemnej Morwańskiej Armii Republikańskiej

Morwańska Armia Republikańska (morw. Morbhan Poblachta Arm, ang. Morvan Republican Army) to separatystyczna organizacja partyzancko-terrorystyczna działająca na terytorium Morvan w Księstwie Sarmacji. Jej bojownicy dążyli do przywrócenia istniejącej krótko w 1917 roku efemerycznej Konfederacji Wolnych Republik Morwańskich, bądź zdobycia innej formy niepodległości lub autonomii.

Morvan tablica

Tablica poświęcona bojownikom Morwańskiej Armii Republikańskiej z wojny z 1917 r.

Okres działalności podziemnejEdytuj

Podczas przynalezności Morvanu do Księstwa Sarmacji MPA dzeliło się na kilka frakcji, o różnym stopniu radykalności - większość popierało ideę zdobycia autonomii, jednak grupka ekstremistów żądała walki o niepodległość. Kolejne grupy noszące to miano działały przez cały XX wiek. Reorganizacja organizacji, jaka miała miejsce w latach 2006-2007 skutkowała zwycięskim powstaniem przeciwko Sarmacji.

WspółcześnieEdytuj

Obecnie MPA to siły zbrojne Wolnej Republiki Morvan, składające się z Marynarki Wojennej Wolnej Republiki Morvan, Republikańskich Sił Lądowych oraz Republikańskich Sił Powietrznych. Na czele MPA stoii Lord Admirał adm. Jakub O'Rhada.

Linki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki