FANDOM

Michaś Winnicki
Kraj zamieszkania Sarmacja, Baridas
Funkcje publiczne Mandragor Socjogramu
Tytuł szlachecki diuk
Znany również jako m.; Lord Darth Wander
Przynależność do organizacji Sarmacka Armia Ludowa, Partia Pracy Sarmacji

Dane Podstawowe Edytuj

Mandragor Wandystanu. Strażnik Idei. Ukochany Przywódca Narodu Wandejskiego. Naczelny Wódz i podpułkownik Sarmackiej Armii Ludowej. Wielki językoznawca. Bohater Ludu Pracującego Wandejskich Miast i Wsi. Wszechsarmata. Esteta. Mąż byłego króla Baridasu Majkela Bumbuma.

Początki Edytuj

Pierwotnie mieszkaniec Wolnego Klubu Rzeczypospolitej Polskiej, Cyberii, następnie Księstwa Sarmacji.

Kariera w SarmacjiEdytuj

W Sarmacji pełnił liczbe urzędy: sędzia, następnie prezes Sądu Najwyższego, poseł na Izbę Poselską, podkanclerzy w rządzie Piotra Krupińskiego. Przywódca i współtwórca Komunistycznej Partii Sarmacji. Po odejściu z Komunistycznej Partii Sarmacji odchylenia oralno-narodowego KPS-Acjo Damiana Koniecznego Ukochany Przywódca KPS. Twórca koalicji wyborczej i parlamentarnej z Ruchem Wolnej Sarmacji. Współautor zjednoczenia Ruchu Wolnej Sarmacji z KPS.

Wandystan Edytuj

W wyniku nagonki kliki systemowej emigrant polityczny. Wraz z Piotrem Krupińskim, Damianem Koniecznym i Tomaszem Urbanem założyciel Wandystanu. Nieprzerwanie pełni urząd Mandragora Socjogramu. Aktywista na rzecz zjednoczenia i jeden z jego projektantów.

Kariera kulturalna Edytuj

Wybitny literat i publicysta. Współautor pism Ab Ovo i Rudego Prawa. Ostatnio reporter Dziennika Grodziskiego. Autor licznych powieści (m.in. cykl Scholik, Glony). Używa pseudonimów literackich Janko Krasicki, Bohdan Stalinowski, Jan Modrzew.

Doświadczenie Wojskowe Edytuj

Weteran wojenny. Uczestnik pierwszej i drugiej Rewolucji Scholandzkiej.

Powiązania Rodzinne Edytuj

v-Żona Majkela Bumbuma, byłego króla Baridasu. Matka wielu wybitnych postaci - m.in Piotra Krausego, Albusa Boreeda-Bumbuma, Patryka Labackiego (Króla Natanii) i Lilianny de Folvil. Wcześniej związany z Damianem Koniecznym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki