Fandom

Micropedia

Lazaria

3444strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Dane OgólneEdytuj

Lazaria (Królestwo Lazarii) - historyczne państwo, obejmujące granice obecnej Sarmacji (bez Teutonii).

PowstanieEdytuj

Królestwo Lazarii zostało stworzone w 1704r. przez Lazarusa, który obalił ostatniego Księcia Trzyczaszkowskiego, Leszka Czerwonego, a następnie pokonał i wygnał ostatniego potomka Księcia Unisława który rządził na Północy, Brzetysława. Po zjednoczeniu wyspy pod swoją Koroną, zmienił także jej nazwę na Lazarię, od własnego nazwiska.

HistoriaEdytuj

Lazaria była podczas panowania pierwszych dwóch władców - Lazarusa i jego następcy Zenona dosyć silna, interweniowała m.in. w wewnętrzne sprawy Teutonii. Jdak dalsze dzieję to okrest problemów gospodarczych i stopniowego podporzadkowywania się Dreamlandowi i Scholandii, przy jednoczesnym nrastaniu konfliktów wewnętrznych. Wyjątkiem był tu okres panowania Ludwika Spokojnego, który na pewien czas unormował sytuację w państwie. Jednak jego następcom brakowało jego talentów, w wyniku czego Król Mariusz aby utrzymać swe panowanie nie tylko wykorzystał wojsko, ale i poprosił o pomoc sojuszników z Dreamlandu i Scholandii.

UpadekEdytuj

Efektem była powszechna wojna domowa - tow. Wanda na czele Sarmackiej Armii Ludowej, sprzymierzony z niemal wszystkimi opcjami politycznymi zorganizował powstanie, w wyniku którego obalono ostatniego Króla i wypędzono wojska Deltyjskie. Lazaria upadła, a jej miejsce zajęło II Księstwo Sarmacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki