FANDOM

Wishmasteriat Kuur Lande
{{{1}}}
Państwo Zjednoczone Imperium Tuoleleńskie
Ustrój brak
Miasta Kuurestadt
Namiestnik Maczop I Wielki
Stolica Kuurestadt
Burmistrz stolicy brak

Kuur Lande - tereny onegdaj należące do Księstwa Marchewki (województwo), aktualnie są pod władzą Zjednoczonego Imperium Tuoleleńskiego.

Historia przedinternetowaEdytuj

Był sobie kiedyś rycerz imieniem Hans herbu Kura. Był on bardzo waleczny i dzielny. Po wielu latach walk podbił tereny prawie całego kraju o nazwie Helsingland. Obwołał się nawet jego królem. Pewnego razu zobaczył, że jakiś wieśniak, mieszkający na jego ziemiach, zaczął się tam rządzić. Chciał, by wszystko od niego zależało. Hans chciał ukrócić te praktyki wieszając wieśniaka. Kiedy ustawiono podest Hans uznał, iż sam chce pociągnąć za dźwignię i uśmiercić wieśniaka. Cały lud zebrał się wokół podestu. Hans krzyknął "Ich kuure das lande", co oznaczało w starokuryjskim "Ja rządzę tym krajem!" i nacisnął dźwignię. Wieśniak zmarł.

Historia godłaEdytuj

Hans miał dużo kur. W tamtych czasach kury nazywano flieghausturen, co niezbyt pasowało do tych zwierząt. Tenże rycerz posiadał największą hodowlę flieghausturenów w całym kraju. Jego hodowla w pewien sposób "rządziła" tj wyznaczała standardy dobrego mięsa itp, więc jego flieghaustury zaczęto nazywać kuures od słowa "rządzić". Następnie wyraz spolszczono do kury i tak zostało.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki