FANDOM

Księstwo Surmali
Flaga Fsurmala.gif
Państwo Królestwo Dreamlandu
Książę

zarząd JKM Marcina I Mikołaja

Stolica Gedania
Miasta Novigrad,
Orlova, Maribor,
Gród Siedmiu Słońc
Osady Quohjooislajtori, Vari
Dodatkowe informacje dawniej: Blacklock

Księstwo Surmali (dawniej Blacklock) - prowincja będąca jednym z podmiotów federacji Królestwa Dreamlandu.

GeografiaEdytuj

Surmala.png

Księstwo rozłożone jest w układzie południkowym. Jest najdalej na wschód wysuniętą i jednocześnie najmniejszą (ok. 42 tys. kilometrów kwadratowych) prowincją Dreamlandu. Od zachodu sąsiaduje z Unią Saudadszką przez wody Morza Kostromskiego, Morza Surmalajskiego, Cieśniny Erro i Morza śródziemnego. Od południa natomiast z Morlandem. Tereny Księstwa rozpościerają się na czterech większych wyspach: Redanii, Rivii, Temerii oraz Nowej Temerii. Wyspę Temerię dzieli razem z Morlandem. Wokół nich znajduje się szereg mniejszych wysepek, nazwanych dopiero w 2013 r. Szczególnie dużo leży ich w Cieśninie Wyspowej między Temerią a Rivią.

Stolicą Księstwa jest miasto Gedania, leżące w północnej części Temerii. Oprócz niej na terenie Księstwa znajduje się kilka innych miast i osad, jednak tylko kilka posiada znaczący wpływ na życie prowincji: Novigrad, Gród Siemiu Słońc, Orlova i Maribor.

WładzaEdytuj

Władzę w Księstwie Surmali sprawuje Książę, powoływany i odwoływany przez Króla Dreamlandu. Wspiera go w wykonywaniu obowiązków mianowany przezeń Sekretarz Generalny. Zastępuje on również Księcia w razie jego przedłużającej się nieobecności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki