Fandom

Micropedia

Księstwo Luindoru

3444strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Księstwo Luindoru
Państwo Dreamland
Ustrój Monarchia Konstytucyjna
Miasta Saudade, Eskalibur, Voulatar
Namiestnik Sted markiz Asketil (ostatni)
Stolica Saudade
Burmistrz stolicy
LuindorflagaLuiflagwave-300x179.png

Luindor (z quenii: luin - niebieski, dor - kraina) - prowincja Dreamlandu istniejąca w latach 2005-2011 w miejscu Solardii. Obecnie palatynat wchodzący w skład Unii Saudadzkiej.

Historia Edytuj

Luindor powstał 20 czerwca 2005 roku na ziemiach dawnej Solardii (utworzonej 15 marca 2001 r. z ziem dawnej Domeny Królewskiej, powstałej 1 sierpnia 1998). Jego utworzenie wiąże się bezpośrednio z wydarzeniami kwietnia 2005 r. w Królestwie Dreamlandu, gdzie to za sprawą Furlandii i Solardii dokonała się tzw. Secesja. Solardia nie oderwała części ziem od Dreamlandu, lecz przeniosła się wraz z większością mieszkańców i wszystkimi włościami na nowe ziemie (z tego powstało Wielkie Księstwo Solardii).

Pierwszym namiestnikiem Luindoru został mieszkaniec Solardii, Hanss Upengres. Historia tutaj raczej milczy. Wiadomo jedynie, że z powodów nieprzewidzianych problemów nie był w stanie należycie swej funkcji sprawować. 24 września 2005 roku, Artur I Piotr, ówczesny Król Dreamlandu, powołał na namiestnika Nebulę Blue (dziś: Kaworu Nagisa). Za jego panowania nastąpił bardzo szybki rozwój prowincji. Stworzono strony WWW Luindoru, rozbudowano dziedzictwo kulturalne. Kolejnym Namiestnikiem był Sted markiz Askielt - to właśnie on wykonał obecnie istniejące strony WWW prowincji. Po prawie dwumiesięcznej przerwie rządy w Luindorze objął Mateusz von Karczewski. W poważny sposób złamał on jednak prawo Królestwa Dreamlandu, w wyniku czego w listopadzie 2006 roku na stanowisku zastąpił go Kazio markiz Wichura - którego Jego Królewska Mość Paweł mianował pełniącym obowiązki Namiestnika Koronnego. Markiz Wichura zrobił dla Księstwa wiele dobrego, ustanowił między innymi nową Konstytucję.

Geografia Edytuj

Luindor - administracyjna.png
Luindor.png

Luindor był największą prowincją Dreamlandu i zajmuje jego północno-zachodnią część. Graniczy z Furlandią (od południa) za sprawą lądu, zaś granicami morskimi z wszystkich czterema prowincjami Dreamlandu.

Wewnątrz lądu zajmowanego przez Luindor znajduje się Dreamopolis - stołeczne miasto Domeny Królewskiej.

Strona prowincji: Luindor

Więcej z Fandomu

Losowa wiki