Fandom

Micropedia

Julian Milicki

3447stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Dane Ogólne Edytuj

Milicki.gif

Julian Milicki - XIX w. namiestnik Morvanu. Narzucony przez Króla Lazarii, w celu stłumienia powstania antylazarskiego, kierowanego przez Eoghana Kalafoniksa. Zwany przez Morvańczyków "sarmackim rzeźnikiem".

Historia Edytuj

Urodził się w prostej rodzinie chłopskiej w Gellonii. Był zznany z ambicji - szybko stał się sołtysem swojej wsi, Podleszczy. Nastepnie wstapił do Armii Króla Lazarii, gdzie dosyć szybko awansował, aż do stopnia generała. Wtedy zwrócił na siebie uwagę Króla. Milickiego charakteryzował brak wykształcenia, brutalnośc i prostackie zachowanie, ale jednoczesne pełne podporządkowanie przełożonym i wiara w idee pansarmatyzmu. Był też całkiem sprawnym organizatorem i dowódcą, choć brakowało mu nieco wyobraźni i inwencji. Wkrótce po jego pojawieniu się na dworze, Król nie zastanawiając się długo mianował go namiestnikiem Morvanu, gdzie trwało powstanie.

Milicki wyruszył i po długich, krwawych walkach udało mu sie spacyfikować celtów. Wymordowywał całe wsie, które wspomagały powstańców, rozkazał swoim żołnierzom nie brać jeńców. Prawdopodobnie osobiście zabił Eoghana Kalafoniksa. Dzięki temu powstanie upadło.

Historia po powstaniu Edytuj

Milicki, mimo zasługi stłumienia powstania nie utrzymał się długo na stanowisku Namiestnika Prowincji Morvan. Oddając buławę namiestniczą Królowi Lazarii powiedział słynne słowa "Rzeźnik zrobił swoje, rzeźnik może odejść". Potępiany zarówno przez klasę wyższą, za brak wychowania i chłopskie pochodzenie, jak i przez niższą, za bezwzględność, zmarł w nędzy i zapomnieniu w Krezie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki