FANDOM

Jezioro Błękitne - największe jezioro w Księstwie Sarmacji zlokalizowane w południowej części Wyspy Sarmacji. Jezioro tworzone jest przez rozliczne podziemne dopływy ze źródeł położonych w otaczających je wzniesieniach. W północnej części jeziora przeglądają się Góry Czarne, reszta wybrzeża otoczona jest przez niskie wzgórza oraz zielone łąki i lasy.

Nad jeziorem leży wiele morwańskich miast - m.in. Scrios atha Morvan, Baile atha Matthair, Maire.

Jezioro to jest pochodzenia najprawdopodobniej mieszanego - jest ono szerokie, przez długi czas było głębokie. Kres temu położył wybuch wulkanu, przez który do Jeziora spłynęły ogromne ilości skał, ziemi i lawy, powodując spłycenie go do średnie głębokości 20 m. Wg badań, dawniej wynosiła ona ok. 130 metrów, a w niektórych miejscach dochodziła do ok. 200 m.

Jezioro jest jednym z głównych źródeł utrzymania dla Morwańczyków, jako że obfituje w ryby najróżniejszych rodzajów. Jezioro jest pełne życia, jako że w północnym rejonie pod wodą można znaleźć gorące źródła, które ogrzewają wodę. Najpopularniejsze ryby to: Podleszcz plamisty, Jesiotr wandejski (odbywają one w jeziorze tarło, po czym rzekami wracają do mórz) oraz Szczupak pręgowany.

Jezioro Błękitne - największe jezioro w Księstwie Sarmacji zlokalizowane w południowej części Wyspy Sarmacji. Jezioro tworzone jest przez rozliczne podziemne dopływy ze źródeł położonych w otaczających je wzniesieniach.

Rzeki wypływajace Edytuj

W Jeziorze Błękitnym początek swój biorą rzeki kluczowe dla ekosfery całej wyspy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki