FANDOM

Janusz Lis von Salvepol
Kraj zamieszkania Scholandia
Pełnione funkcje Premier Scholandii, prefekt Dolii i Faerie, Poseł
Tytuł arystokratyczny Książę Dolii
Zwrot grzecznościowy Jaśnie Oświecony Książę

Janusz Lis von Salvepol - Trzykrotny premier Królewskiego Rządu Scholandii, założyciel partii Nowa Demokracja, wieloletni prefekt prowincji Dolii i Faerie.

BiografiaEdytuj

W Scholandii od 18. sierpnia 2004 roku. Były przewodniczący partii ORPS i współtwórca Nowej Demokracji. Minister Finansów w rządzie Wiktora Kolińskiego, Minister Kultury w rządzie Kariny Stachowiak, Minister Pracy i Polityki Społecznej oraz Minister Gospodarki i Pracy w rządzie Moniki Izdebskiej. Premier rządu ND w okresie wrzesień - październik 2007, luty - czerwiec 2008. Wielokrotny poseł VI, VIII, IX, X, XV, XVI i XVIII kadencji, Marszałek Parlamentu VI kadencji. Były kierownik Scholandzkiego Centrum Informacji oraz Scholandzkiego Składu Surowców. Własciciel firmy Lisia Nora, najbardziej rozpoznawalnej kamienicy w Scholandii, browaru, restauracji i zakładu budowlano-remontowego. Odznaczony Krzyżem św Ulryka III, II i I klasy za zasługi w działalności politycznej. Honorowy mieszkaniec miasta Kanikograd. Współtwórca projektu systemu remontów, inicjator powstania Scholandzkiego Związku Sportu, organizator Pucharu Scholandii w skokach narciarskich oraz Scholandzkiej Ligi Piłki Nożnej. Od lutego 2008 prefekt Dolii i Faerie. W marcu 2008 wyniesiony do tytułu książęcego i obdarzony tytułem Księcia Dolii. W sierpniu 2008 Regent Królestwa Scholandii. Głowa rodu von Salvepol.

LinkiEdytuj

Strona główna Scholandii

Prowincja Dolii i Faerie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki