FANDOM

I Rotria
Państwo Kościelne Rotria
Godlo rotria.png
Flaga rotria.png
Język(i) urzędowe polski
Stolica Rotria
Ustrój polityczny Teokracja Elekcyjna
Głowa państwa
ostatni Patriarcha Victor de Zepp
Szef Rzadu
ostatni Kamerling Victor de Zepp
Religia państwowa Rotrio-Chrześcijaństwo
Uzyskanie niepodległości 27 czerwca 2007r.
Waluta Lir Rotryjski
Hymn państwowy brak
Kod samochodowy ROT
Domena internetowa rotria.dbv.pl

Rotria - (oficjalnie Państwo Kościelne Rotria) nie istniejące już państwo położone na Kontynencie Wschodnim. Głównym zadaniem Rotrii było administrowanie Kościołem Rotryjsko-Chrześcijańskim.

Historia Edytuj

Państwo powstało 27 czewca 2007 roku. Powstało z połączenia Surmeńskiego Kościoła Chrześcijańskiego i Katolicki Kościół Tyrencji. Zaraz po założeniu państwa odbyło się konklawe w którym na Patriarchę został wybrany Victor Surmun, przyjmując imię Victor. Po miesiącu rządzenia Victor abdykował, nowym patriarchą został Gregor Richard von Kaiser, przyjmując imię Innocenty I. A potem kolejny patriarcha został wybrany, Luis Adonju- Pius I. Niedługo po tym, umarł Kamerling - Hans von Lezner. Kilka dni później abdykował Pius I, a nowym patriarchą został wybrany Gregor Richard von Kaiser przyjmując imię Klemens I. Po paru dniach abdykował zostawiając władzę Kamerlingowi - Victorowi de Zeppowi, który rządził do upadku Rotrii jak Regent-Dyktator 28 listopada 2007 roku.

Władza Edytuj

Władza należała do Patriarchy, który był wybierany co trzy miesiące w konklawe. Patriarcha powoływał Kamerlinga, a następnie na wniosek Kamerlinga Strażników(ministrów).

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki