FANDOM

Hans Olo
Kraj zamieszkania Tyrencja
Funkcje publiczne Konsul
Tytuł honorowy Ojciec Założyciel, hrabia

Hans Olo (znany też jako Hansolo). Członek gry Dyplomacji FIX i jeden z pięciu ojców - założycieli Tyrencji. Urodził się w Nidzicy, na jej północy. Ogólnie jest obywatelem mało aktywnym i nie mieszającym się zbytnio do polityki. Mimo prowadzi nadal działalność dziennikarską na terenie Królestwa.

Dziennikarstwo Edytuj

Obecnie jest felietonistą gazety Echa Tyrencji (dawniej Echa Królestwa). Napisał szereg felietonów na różne tematy, począwszy od zastojów w Królestwie, na artykułach o wyborach skończywszy. Interesował się więc głównie tematyką polityki wewnętrznej Tyrencji.

Polityka Edytuj

Przed powstaniem Królestwa Tyrencji, był aktywnym graczem internetowej gry Dyplomacja FIX. Popierał zmiany w grze i tzw. rewolucje. Kiedy jednak nadszedł ostateczny upadek Dyplomacji, poparł pomysł Rocha Burgeta stworzenia mikronacji. Stał się więc ojcem i założycielem Tyrencji, pomagając w tworzeniu podstaw przyszłego v-państwa.

Następnie kandydował w pierwszych wyborach parlamentarnych z listy Tyrenckiej Unii Pragmatycznej. Mimo to nie udało mu się dostać do parlamentu, ponieważ nie zdobył żadnego głosu. Od tamtego czasu (czyli od końca maja) do sierpnia 2006 roku pełnił funkcję Trybuna Kostytucyjnego. Stał wówczas na straży konstytucji, choć później zrezygnował z tej funkcji. W II wyborach otrzymał największą ilość głosów (6) i został marszałkiem parlamentu.

W późniejszym okresie wystapił z TUP przed jej połączeniem z ZST, przez pewien czas pozostawał posłem bezpartyjnym. Współtwotrzył Ruch Odrodzenia Tyrencji.

Jest autorem wstępnego projektu Konstytucji konsularnej. 21.06.2007 wybrany pierwszym Konsulem.

Rządy Hansa Olo przyniosły kilka nowych inicjatyw, ogólnie jednak przebiegały pod znakiem spokoju i działalności dyplomatycznej prowadzonej przez Senatora ds dyplomacji Nehelena LiD.

We wrześniu 2007 roku Hans Olo wystartował ponownie w wyborach na konsula. W pierwszej turze (8-9 września) zdobył 43% głosów, co dało mu pierwsze miejsce. Tydzień później odbyła się tura druga, w której różnicą jednego głosu wygrał Piotr Mrówka i objął urząd.

W wyborach 22-24 września 2007 na Sędziego Konsulatu (po upłynięciu kadencji Thomasa Foxa) Hans Olo był jedynym kandydatem i zdobył 90% głosów (10% było przeciwne powoływaniu sędziego). Kadencja Hansa Olo jako Sędziego Konsulatu upłynie 25 stycznia 2008 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki