FANDOM

HamHerb.jpg

Herb Hamcyka

Wstęp Edytuj

Hamcyk - Znany tez jako Straż Apii. Elitarna jednostka wojskowa miasta Apia. Historia Hamcyka siega aż wojen z barbarzyńskimi plemionami Nordów z siedzibą w Thoris (XI wiek n.e.). Obecnie Hamcyk wciąż stanowi elite wojsk Natanii i przydzielany jest do najtrudniejszych misji na terenie całego kraju , a nawet v-Świata.

Dawniej i Dziś Edytuj

Dawniej Hamcyk poza zadaniami typowo wojskowymi wypełnił również inne obowiązki m.in. rowadził Szpital , Straż Pożarną , Komendę Policji. Dopiero pod koniec XIX wieku , w wyniku stale rosnącej liczby mieszkańców Apii , podzielone zostały obowiązki Straży. Wtedy właśnie Hamcyk stał się wyłącznie jednostką wojskową.

Ponadto Hamcyk pełnił tak samo jak dziś ważną role kulturalną-naukową. Znane są miedzy innymi rozważania filozoficzne generałów Hamcyckich (np. "Dziś jest jutrem , jutra nie ma") , czy też zbiór opowiadań historycznych o Labacji i mieście Apia ("Kroniki Hamcyckie"). Pozatym biuro naukowe Hamcyka prowadzi badania nad nowymi technologiami oraz pomaga przy badaniach archeologicznych miasta.

Hamcyk.jpg

Mundur Hamcyka

Mundur Edytuj

Tradycyjny ubiór Hamcyka nie należy do specjalnie skomplikowany a składają się na niego nastepujace elementy :

  • Opa - tradycyjna Opaska Błekitno-Granatowa z tz. Lisimi Uhami
  • Kosuka - granatowa koszulka bez ramion z białym kapturem
  • Bycy Pas - czarny pas ze skóry byka rozciagający od pasa aż przez tors do pleców na którch jest pochwa na...
  • Barana - Broń którą ma prawo nosić tylko Hamcyk , swym kształtem przypomina maczete lub duży tasak. Obecnie zastepują go bardziej współczesne bronie , ale wciąż jest używany na spotkania oficjalne (Parady Wojskowe, Pasowania na Hamcyka itp.)
  • Pasjaki - długie spodnie w błekitno-białe pasy
  • Mokasuny - Farbowane na Granat obuwie wojskowe

Ponadto Hamcyka charakteryzują :

  • tradycyjne tatuaże Tatusy symbolizujące siłe hamcyka (im bardziej są one rozbudowane tym bardziej Hamcyk przysłużył się miastu i państwu)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki