FANDOM

Giovanni Ardore
Kraj zamieszkania Tyrencja
Funkcje publiczne Sędzia Konsulatu
Tytuł honorowy Książę

Giovanni Ardore (Johannes Ardore, Johannes I Ardore, Ard) - obywatel Królestwa Tyrencji (obecnie Konsulatu Tyrencji i Luminatu) od 29 marca 2006 roku.

PolitykaEdytuj

Od kwietnia 2006 do czerwca 2007 nieprzerwanie członek Rady Królewskiej, wywierający stale silny wpływ na politykę państwa. Początkowo jako Minister Spraw Wewnętrznych, po wyborach parlamentarnych I kadencji (jedyne wybory parlamentarne, w których starował - został posłem) Minister Sądownictwa, a wkrótce Minister Spraw Wewnętrznych i Sądownictwa. 13 września 2006 został wybrany przez Parlament trzecim z kolei Królem Tyrencji (wtedy to przybrał imię Johannesa I Ardore), i pozostawał na tym stanowisku aż do zmiany ustroju Tyrencji na republikę konsularną 15 czerwca 2007 roku.

Następnie przez kilka dni piastował urząd Konsula Tymczasowego, do 21 czerwca, kiedy to wybrany został pierwszy Konsul - Hans Olo.

Współzałożyciel i wiceprezes TUP, po rezygnacji Tomasza Grandisa prezes (do 12 września 2006).

16 czerwca 2007 roku wybrany w wyborach powszechnych na urząd Sędziego Konsulatu, kilka dni później wybrany Trybunem przez Trybunał Tyreński.

16 października 2007 jednogłośnie (100% poparcia w wyborach powszechnych) wybrany na kolejne 4 miesiące jako Sędzia Konsulatu. 19 X - Trybunał Tyreński ponownie wybiera go Trybunem.

26 lutego 2008 ponownie jednogłośnie wybrany Sędzią Konsulatu i Trybunem.

InneEdytuj

Główny pomysłodawca i organizator Królewskiego Instytutu Naukowego Tyrencji.

Autor pomysłu utworzenia Trybunału Tyreńskiego, twórca ustawy o nim (ustwa ta, po demokratyzacji sposobu wyboru Sędziów Konsulatu stanowi część konstytucji konsularnej

Prowadził działalność publicystyczną publikując kilka felietonów w "Echach Tyrencji"

Obecnie współwłaściciel (wraz z Thomasem Foxem) konsorcjum usługowo-medialnego FoxArd Enterprises

Tytuły i odznaczeniaEdytuj

3 sierpnia 2006 roku odznaczony przez króla Tomasza III Grandisa Krzyżem Zasłużonych Królowi a także tytułem hrabiego "za działalność mającą na celu usprawnienie oraz wzmocnienie Królestwa Tyrencji".

22 czerwca 2007 roku, w dzień po odejściu z urzędu Konsula Tymczasowego odznaczony przez Konsula Tyrencji i Luminatu Krzyżem Patria Conditoris, a także tytułem księcia - najwyższym tytułem arystokratycznym w Konsulacie Tyrencji i Luminatu.

10 września 2007 roku w dekrecie konsularnym ogłoszony księciem Fitycji przez Konsula Hansa Olo (zgodnie z ustawą o odznaczeniach szlacheckich tytuły książęce winny być powiązane z konkretnymi ziemiami)

Obecnie Sędzia Konsulatu i Trybun.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki