FANDOM

Emil hrabia Potocki, vel Emil herbu Pilawa - współtwórca i założyciel Sclavinii oraz RN były członek Partii Konserwatywnej, obecnie w Partii Obywatelsko-Patriotycznej, sędzia Sądu Najwyższego. Był również prezydentem Elektem w II RN. Nie został nim, gdyż tego dnia upadły serwery jun.pl.

I i II RNEdytuj

Tutaj funkcjonował jako Edward Wielopolski. Na początku istnienia Rzeczypospolitej Narodów był Adminem Technicznym. Potem mianowany został sędzią soądu najwyższego i sędzią zwykłym. Pełnił funkcję Ambasadora Rzeczypospolitej Narodów na Athosie. Swego czasu był również Virtuoposłem i przewodniczącym Unii Narodów.

Minister Edukacji Narodowej

   * 14 lutego 2007 r. został po raz pierwszy mianowany Ministrem Edukacji Narodowej
   * 19 lutego 2007 r. został po raz drugi mianowany Ministrem Edukacji Narodowej. 

Holding

  • Prowadził największy na Rzeczpospolitej Narodów holding - Wielopolski Ltd. W jego skład wchodziły:
  • Bank Narodowy
  • Restauracja "Polska"
  • Wydawnictwo "Poezja"
  • Lotto
  • Biuro Podróży
  • Kino
  • Rolex Watch Co
  • Salon Mercedesa
  • Tani Armani

Media

Prowadził także dwie gazety i radio.

  • Naprawdę Poważny Magazyn - gazeta satyryczno-humorystyczna.
  • Monitor - gazeta informacyjno-kulturalna
  • Radiostacja RN - pierwsze i jedyne na RN radio

Królestwo SclaviniiEdytuj

Po upadku II RN przeniósł się do Królestwa Sclavinii, którego był współtwórcą. Po pewnym czasie został marszałkiem sejmu I Kadencji. Kilka dni później mianowany został premierem. Szybko utworzył gabinet. Znajdowali się w nim najwybitniejsi politycy z II RN. Kraj niestety przeżył kryzys i po pewnym czasie upadł.

Rzeczpospolita SclavińskaEdytuj

Kilka miesięcy po upadku Królestwa Sclavinii Emil, Guedes de Lima i Michał Stoyałowski zdecydowali się utworzyć Rzeczpospolitą Sclavińską. Kraj szybko się rozwijał. Potocki został wybrany do seymu. Mianowany został Marszałkiem Seymu. Przez pewien czas pełnił funkcję Ministra Oświaty.

Firmy

Emil hr. Potocki prowadził na RS wiele firm:

  • Centrum Handlowe "Sclavinshop"
  • SFS
  • Sclavińska Fabryka Samochodów
  • Księgarnia
  • Art. Piśmiennicze "Pergamin"
  • Electronica
  • Tani Armani
  • Restauracja "Pizza Chata"
  • BROŃ.SC
  • Hotel "MAGNAT"
  • Salon Samochodowy "PolCar"
  • VIP Shop
  • Sclavin Quality Certificates

Partie

Do niedawna był członkiem Partii Konserwatywnej. Gdy całkowicie upadła przeniósł się do Partii Obywatelsko-Patriotycznej. Obecnie należy do Sarmakiej Partii Demokratycznej.

Stanowiska

Był także Marszałkiem-Premierem i posłem Sclavinii oraz ministrem Dziedzictwa Narodowego Księstwa Sarmacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki