FANDOM

Dreamlandczyk - ukazujące się nieregularnie czasopismo społeczno-polityczne wydawane przez przedsiębiorstwo DR S.A. w Gedanii na terenie Blacklock, jednej z prowincji Królestwa Dreamlandu, w okresie luty 2001 - czerwiec 2001 przez Marcina Kamolę. Ukazało się 14 numerów pisma, w tym 1 numer specjalny. Wszystkie numery dostępne są w archiwum Biblioteki Św. Róży.

HistoriaEdytuj

Pomysł na jego powstanie pojawił się, gdy dwa artykuły wysłane przez Marcina Kamolę nie trafiły na strony gazety wydawanej przez Kuraka. Gazeta miała być pierwszym, zaplanowanym od początku do końca, wydawanym w miarę regularnie (początkowo ukazywała się równo co tydzień) magazynem, czytanym i nastawionym na zysk.

Gatunki publicystyczne, dziennikarskie, literackieEdytuj

Cechą charakterystyczną publicystyki "Dreamlandczyka" była dociekliwość i pewne zamiłowanie do absurdu. W pierwszych numerach pisma pojawiło się wiele nierealnych artykułów, w tym przewodnik po prowincjach Dreamlandu, który wzbudzał wiele emocji wśród namiestników oraz wywiady związane z serią wirtualnych katastrof naturalnych. Z czasem pismo się urealniło i szpalty zapełniły się wywiadami z politykami, działaczami kultury oraz aktualnymi informacjami z życia Dreamlandu.

Redakcja i współpracownicyEdytuj

Strona pismaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki