Fandom

Micropedia

Doktryna wojenna Scholandii

3444strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Scholopolis, dnia 12 listopada 2004

1. Głównym potencjalnym zagrożeniem dla Królestwa Scholandii mogą być anonimowe, terrorystyczne ataki z sieci Internet.

2. Ponieważ państwo scholandzkie stara się utrzymywać pokój ze wszystkimi państwami wirtualnymi, nie spodziewa się ono raczej zbrojnych konfliktów międzynarodowych w sieci. Jednakże, w myśl zasady: "si vis pacem, para bellum" jesteśmy gotowi do odparcia ataku ewentualnego wroga za pomocą nowoczesnych środków prowadzenia wojny i z udziałem zawodowej armii.

3. W przypadku zagrożenia przez pojedyncze osoby lub organizacje terrorystyczne ciężar odparcia ataku przejmują na siebie rozbudowane siły specjalne.

4. W razie zagrożenia konfliktem międzynarodowym całe siły zbrojne zostają postawione w stan podwyższonej gotowości, stany osobowe uzupełnione o rezerwistów. Jeżeli w trakcie negocjacji nie dojdzie do porozumienia i państwo nasze zostanie zaatakowane lub będzie zmuszone do wypowiedzenia wojny w obronie swoich najżywotniejszych interesów lub w celu wykonania zobowiązań sojuszniczych, nastąpi także powszechna mobilizacja.

5. Rząd Scholandii zachowuje sobie możliwość prewencyjnego uderzenia środkami adekwatnymi do zagrożenia, jeżeli stwierdzi ponad wszelką wątpliwość, że w napiętej sytuacji międzynarodowej potencjalny przeciwnik gromadzi w pobliżu granic Scholandii siły, mogące zagrozić jej suwerenności i integralności jej granic. O takim prewencyjnym uderzeniu decyduje, zgodnie z Konstytucją, Rada Obrony Kraju pod przewodnictwem Króla Scholandii, z udziałem rządu i przedstawicieli armii.

6. Siły Specjalne są pierwszą bronią przeciw intruzom zagrażającym państwu. Po konfrontacji z nimi wróg prawdopodobnie zrezygnuje z dalszego szkodzenia Królestwu, niemniej w razie potrzeby może być dokonane uderzenie wszystkimi środkami, pozostającymi do dyspozycji Królestwa.

Andrzej von Nuerenberg, Książę Delty Minister Obrony

Więcej z Fandomu

Losowa wiki