FANDOM

Cyprian Benedykt Jerzy Lee-Spider
Kraj zamieszkania Dreamland
Funkcje publiczne Dyrektor Galerii Królewskiej
Tytuł honorowy wicehrabia

Cl h

Herb Lí

Wicehrabia Cyprian Benedykt Jerzy Lee - Spider h. Lí (przedtem Cyprian Benedykt Lee, powszechnie znany jako Cyprian Lee). Syn Martina van Spidera. Dreamlandczyk z Surmali. Znany w Dreamlandzie artysta - malarz, Dyrektor Galerii Królewskiej w Dreamopolis. Poseł na X kadencję Izby Poselskiej. Były MSWiA i polityk szczebla regionalnego Księstwa Surmali.

Historia Edytuj

Lee rozpoczął życie w Dreamlandzie na przełomie listopada i października 2006. Zamieszkał w Surmali, w mieście Orlova ( w którym mieszka do dziś ). W niedługim od jego przybycia czasie został on zaproponowany MKiNowi jako przyszły dyrektor Galerii Królewskiej, co spotkało się z aprobatą. Pod koniec roku stworzył kilka pierwszych prac graficznych, które stanowiły przez długi czas motyw przewodni innych jego obrazów. Pierwsza wystawa obyła się bez echa. Dreamland usłyszał o nim dopiero, gdy został powołany na wiceministra Informacji. Wkrótce rozszerzył swój repertuar o kilka obrazów, które wywołały wielkie zainteresowanie w kraju. Zyskał popularność i począł pracować na zlecenia. Niedługo potem został wcielony przez księcia Surmali Kalickiego do polityki regionalnej Surmali jako burmistrz Orlovy, potem jako szef Departamentu Informacji Surmali, aż w końcu jako Sekretarz Generalny (Kanclerz). W międzyczasie, jako członek Partii Szachów i Pionków, został ministrem w jednym z ostatnich rządów tej partii. Jego resortem były Sprawy Wewnętrzne i Administracja. Pod naporem tylu politycznych posad, zaczął je stopniowo zaniedbywać. Odwołany ze wszystkich publicznych funkcji, powrócił do zawodu grafika i stworzył trzy wystawy. Potem dostał się do dziesiątej Izby Poselskiej KD, gdzie nie wykazywał się wielką aktywnością w debatach. W pierwszym kwartale 2008r. stworzył kolejną wystawę, lecz nie trafiła do galerii. Tą, i wcześniej niewystawioną ekspozycję przedstawił powracając po roku nieobecności w kraju w lipcu 2009 roku.

Syn Martina van Spidera, niegdyś figurowali jako Liberi, potem jednak odłączyli się. Niedługo po tym, jego ojciec odszedł z kraju pozostawiając mu swój majątek i kilka przedsiębiorstw.

Lee jest laureatem DreamOskara 2008 w dziedzinie kultury.

Mieszka w Orlovie, przy ul. Zachodzącego Słońca. Posiada też działkę w Koppenbergu (co wynika z dokonanych transakcji)

Wystawy Edytuj

  • "Prace Cypriana Lee" (GK, 2006-2007) [1]
  • "Bez Ładu i Składu₪" (GK, 2007) [2]
  • "VYRYVKI" (GK, 2008) [3]
  • "Nowa Generacja" (SGN, 2008) [4]
  • "Morfur" (Autorska, 2009) [5]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki