Fandom

Micropedia

Andrzej Dzikowski

3444strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Andrzej Dzikowski
Kraj zamieszkania Sarmacja
Funkcje publiczne Minister Samorządu Terytorialnego
Tytuł honorowy Kawaler

Andrzej kaw. Dzikowski herbu Dzik (A2554) - w świecie wirtualnym urodził się 19 listopada 2004 roku w Kotwiczu w Księstwie Sarmacji. Obecnie mieszka w Czarnolasie. Odznaczany Krzyżem Zasługi z Liliami (I st.) oraz Krzyżem Brązowym Orderu Wolności. Minister Samorządu Terytorialnego. Były burmistrz Scrios atha Morvan. Działacz sarmackiej prawicy, obecnie prezes Unii Konserwatywno-Liberalnej.

Działalność na szczeblu lokalnym Edytuj

Od lipca do grudnia 2005r. był burmistrzem Morwieńca (Scrios atha Morvan) i odbudował miasto, które upadło po odejściu Barona Sebka Inkaskiego. Później sam musiał odejść ze stanowiska. Był też związany z Instytutem Historii Morvan. Później był członkiem Komitetu Wyzwolenia Morvan.

Przynależność partyjna Edytuj

W sierpniu 2005 wstąpił do Międzyprowincjonalnego Ruchu Wolnościowego. Od października do grudnia był przewodniczącym MRW i opracował nowy program tego ugrupowania. W lutym przeszedł do Sarmackiej Partii Demokratycznej. Wskutek różnic postanowił utworzyć nowe ugrupowanie - Unię Konserwatywno-Liberalną, której jest prezesem.

Działalność polityczna Edytuj

Wielokrotny kandydat na posła. Poseł i jedyny przedstawiciel opozycji wobec rządu Matwieja Skarbnikowa w Izbie Poselskiej XII Kadencji (VI-IX 2006). Jego sprzeciw wzbudzały głównie ustawy zwiększające opodatkowanie. Zgłosił m.in. projekt zmiany Konstytucji, wprowadzający wybory do Izby Senatorskiej - (przyjęty przez IP, odrzucony przez IS). Od października 2006 Minister Samorządu Terytorialnego w Rządzie Krzysztofa Koniasa.

Działalność dziennikarska Edytuj

Od maja 2006 współpracuje z "Gońcem Czarnoleskim".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki