FANDOM

Andrzej Dzikowski
Kraj zamieszkania Sarmacja
Funkcje publiczne Minister Samorządu Terytorialnego
Tytuł honorowy Kawaler

Andrzej kaw. Dzikowski herbu Dzik (A2554) - w świecie wirtualnym urodził się 19 listopada 2004 roku w Kotwiczu w Księstwie Sarmacji. Obecnie mieszka w Czarnolasie. Odznaczany Krzyżem Zasługi z Liliami (I st.) oraz Krzyżem Brązowym Orderu Wolności. Minister Samorządu Terytorialnego. Były burmistrz Scrios atha Morvan. Działacz sarmackiej prawicy, obecnie prezes Unii Konserwatywno-Liberalnej.

Działalność na szczeblu lokalnym Edytuj

Od lipca do grudnia 2005r. był burmistrzem Morwieńca (Scrios atha Morvan) i odbudował miasto, które upadło po odejściu Barona Sebka Inkaskiego. Później sam musiał odejść ze stanowiska. Był też związany z Instytutem Historii Morvan. Później był członkiem Komitetu Wyzwolenia Morvan.

Przynależność partyjna Edytuj

W sierpniu 2005 wstąpił do Międzyprowincjonalnego Ruchu Wolnościowego. Od października do grudnia był przewodniczącym MRW i opracował nowy program tego ugrupowania. W lutym przeszedł do Sarmackiej Partii Demokratycznej. Wskutek różnic postanowił utworzyć nowe ugrupowanie - Unię Konserwatywno-Liberalną, której jest prezesem.

Działalność polityczna Edytuj

Wielokrotny kandydat na posła. Poseł i jedyny przedstawiciel opozycji wobec rządu Matwieja Skarbnikowa w Izbie Poselskiej XII Kadencji (VI-IX 2006). Jego sprzeciw wzbudzały głównie ustawy zwiększające opodatkowanie. Zgłosił m.in. projekt zmiany Konstytucji, wprowadzający wybory do Izby Senatorskiej - (przyjęty przez IP, odrzucony przez IS). Od października 2006 Minister Samorządu Terytorialnego w Rządzie Krzysztofa Koniasa.

Działalność dziennikarska Edytuj

Od maja 2006 współpracuje z "Gońcem Czarnoleskim".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki