Wikia

Micropedia

Adrian Matthias Chamberlaine

Dyskusja0
2877stron na
tej wiki

Adrian Matthias Chamberlaine - francuski polityk oraz pisarz. Piastował między innymi urząd Ministra Obrony Narodowej za czasów Republiki.Wódz Rewolucji majowej,której następstwem była zmiana republiki na monarchię.

Adrian Matthias Chamberlaine
Kraj zamieszkania Republika Francuska
Funkcje publiczne Minister Obrony Narodowej
-56-rokossowski

Działalność w RepubliceEdytuj

Do Republiki Francuskiej przybył 6 lutego 2010 r. Podczas swojego pobytu w kraju dał się poznać jako utalentowany pisarz. Napisał wiele utworów,a jego najważniejszymi są "Ogień Wojny","Morze Zguby" czy "Na piedestale".Założył Nieoficjalny Związek Literatów Francuskich,którego był prezesem.Angażował się również w politykę zakładając Towarzystwo Patriotyczne oraz zostając Ministrem Obrony Narodowej w rządzie Jean-Pierre Lavandiera.Był także selekcjonerem reprezentacji Francji w piłce nożnej.

Francuska Wojna DomowaEdytuj

Widząc brak aktywności,działań rząu oraz potrzebę zmian Chamberlaine wygłosił "Manifest Kwietniowy" i wraz z Towarzystwem Patriotycznym wypowiedział wojnę rządowi.Mając doświadczenie dowódcze szybko rozbił nieprzygotowane wojska rządu i ruszył na Paryż.Do powstania dołączył Patrick McPersil i razem obalili rząd.Chamberlaine mógł przejąć władzę jednak z tego zrezygnował uznając iż on jest niegodnym tego tytułu kandydatem i przekazał władzę McPersilowi.Ten oddał potem włądzę Octavienowi I.

Działalność w KrólestwieEdytuj

Teraz Chamberlaine dalej zamieszkuje Francję,pełni rolę przeciętnego obywatela,nie działa w rządzie monarchistycznym mimo jego chęci.

Więcej od Wikii

Losowa wiki