Fandom

Micropedia

Żydowska Gmina Wyznaniowa w Grodzisku

3444strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Zgw d.gif

Godło Żydowskiej Gminy Wyznaniowej w Grodzisku

Dane Ogólne Edytuj

Żydowska Gmina Wyznaniowa w Grodzisku była wirtualną wspólnotą wyznaniową, działającą na terenie Księstwa Sarmacji. Celami jej działalności były:

  • Pogłębianie wiedzy o judaizmie poprzez wirtualną realizację żydowskiego sposobu życia i praktykowanie żydowskich zwyczajów religijnych we wspólnocie gminnej na terenie Księstwa Sarmacji,
  • Popularyzowanie tej wiedzy i krzewienie przyjaznego stosunku do Żydów i do judaizmu wśród mieszkańców Sarmacji.

HistoriaEdytuj

Synagoga.jpg

Synagoga im. Artura Niemczyka przy ulicy Księcia Unisława 1 w Grodzisku

Została utworzona 28 czerwca 2005 r. przez obywatela Sarmacji, rabina Elijahu Rosenkranza i od początku swego istnienia działała pod honorowym patronatem Księcia Sarmacji Piotra Mikołaja.

Żydowska Gmina Wyznaniowa prowadziła ogólnodostępną stołówkę koszerną „Bar Micwa”, posiadała też w stolicy Sarmacji grunty tworzące kwartał żydowski, gdzie ulicom nadano imiona słynnych postaci z dziejów judaizmu. W kwartale żydowskim Grodziska wzniesiono synagogę im. Artura Niemczyka, założyciela pierwszej wirtualnej gminy żydowskiej w Sarmacji, oraz gmach Żydowskiego Centrum Edukacyjnego.

Struktury organizacyjne ŻGW zostały rozwiązane na mocy testamentu jej założyciela, rabbiego Rosenkranza, w dniu jego wirtualnej śmierci, tj. 7 czerwca 2007 roku.

CzłonkowieEdytuj

Żydowska Gmina Wyznaniowa skupiała wiele osób, także tych znanych, m.in.:

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki